Koučování
Umožňuje vašim pracovníkům efektivní rozvoj dovedností důležitých pro jejich současnou práci nebo práci, která je čeká v budoucnu. Koučování propojujeme s dalšími diagnostickými a rozvojovými aktivitami, což umožňuje jeho přesné zacílení nebo změření jeho efektivity.
Při setkáních vedeme koučované k tomu, aby o situacích uvažovali z různých úhlů pohledu, nabízíme jim také vlastní pohled, zpětnou vazbu a doporučení. Do koučování zařazujeme modelování různých situací (zejména komunikačních). Koučovaný tak rozvíjí své schopnosti dříve, než se se situacemi setká v práci. Mezi setkáními pracuje koučovaný na „domácích úkolech“, jejichž cílem je trénovat potřebné dovednosti v praxi. Aktivní role účastníků při koučování posiluje jejich samostatnost a sebedůvěru.
Jde nám o výsledky a efektivitu koučování. Nastavujeme konkrétní a měřitelné rozvojové cíle. Věnujeme se konkrétním situacím, se kterými se koučovaný v práci potkává. Díky aktivní roli koučovaného a maximálnímu propojení s praxí přináší koučování viditelné výsledky.
Do koučování zapojujeme nadřízené účastníků. Podílejí se na definování rozvojového cíle, pomáhají s rozvojem koučovaného, hodnotí pokrok v rozvíjených oblastech i efektivitu koučování.
Uplatňujeme individuální přístup. Nasloucháme a společně s koučovaným hledáme řešení, která mu nejvíce vyhovují. Říkáme věci narovinu, protože jsme přesvědčeni o tom, že je to nejvíce efektivní. Jednáme diskrétně, obsah setkání vždy zůstává mezi koučovaným a koučem.
- jde nám o výsledky – nastavujeme konkrétní cíle a měříme jejich dosažení
- koučování propojujeme s praxí
- efektivitu koučování zvyšujeme zapojením nadřízených a aktivitou koučovaných mezi setkáními
- vedeme koučované k větší samostatnosti
- uplatňujeme individuální přístup, jednáme otevřeně a diskrétně